חיבוק מקרוב ומרחוק

עיריית מגדל העמק שיגרה עשרות מארזי משחקים לילדי המשפחות שאיבדו את ביתן בשריפה הגדולה בנוף הגליל * תל אביב ובת ים יזמו חבילות סיוע * ביישוב שמשית ארגנו קבוצה של תושבים שהגיעו עם רכביהם הפרטיים והתנדבו בחלוקת מצרכי מזון

הפנים היפות של הרשויות המקומיות הקרובות והרחוקות לנוף הגליל נתגלו השבוע במלוא הדרן באירוע השריפה הגדולה.

 מהרגע שבו נודע על פינוי המשפחות והנזק הכבד שנגרם לרכוש הפרטי והציבורי הוצף ראש העיר רונן פלוט בפניות סיוע של עמיתיו ראשי הרשויות. 

ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה, ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל התקשרו לנייד של פלוט ואמרו כי יסייעו בכל מה שיבקש. “אנחנו פה אתכם לא רק בלב אלא גם בכל דבר שתצטרכו” אמרו.

עיריית מגדל העמק לא הסתפקה בהבעת הזדהות ושיגרה מארזים של משחקים מושקעים לילדי המשפחות שפונו מבתיהן בעקבות השריפה.

“מגדל העמק מחבקת את ילדי נוף הגליל באהבה”, נכתב בפתק שצורף לכל מארז והגיע עוד באותו יום אל חדרי המלון בהם שוכנו הילדים.

“קיבלנו בהתרגשות גדולה את השי ממגדל העמק”, סיפרו ינון וחגית פינטו, הורים לחמישה ילדים בגילאי 5- 12 שביתם ברחוב דבורה ניזוק באופן קשה בשריפה. “המשחקים האלה יעזרו לילדים להפיג את הזמן הפנוי במלון”.

גם רשויות רחוקות כמו תל אביב בראשות רון חולדאי ובת ים בראשות צביקה ברוט לא הסתפקו בהבעת הזדהות כללית ונקטו בפעולה אקטיבית לסייע למשפחות, שתי הרשויות הודיעו על העברת חבילות סיוע של מצרכים וציוד בסיסי למשפחות בשווי של 100 אלף שקלים כל אחת.

ביישוב שמשית התגבשת באופן ספונטני קבוצה גדולה של תושבים, שהתייצבו ביום שבת בנוף הגליל וסייעו בחלוקת חבילות המצרכים לבתי המשפחות המפונות. 

“הערבות ההדדית היא הכוח הגדול והחזק ביותר שלנו”

דוד שינאן חבר מועצת העיר נוף הגליל סיפר בהתרגשות על הפניה שקיבל מהדס בוים תושבת שמשית שכתבה: “עוד באותו יום בשעות הצהרים ארגנו השכנים משמשית רכבים, הגיעו לעזור לחלק חבילות מזון, עברו מבית לבית בשכונות שנפגעו.”

“זה היה מרגש ומחמם את הלב לראות אותם, מקווה שנזכה לעזור אחד לשני רק בדברים טובים ושמחים”, סיכם שינאן.

ראש העיר רונן פלוט הודה לשכניו הטובים הקרובים והרחוקים, “הערבות ההדדית היא הכוח הגדול והחזק ביותר שלנו, זהו הקלף שמנצח הכל”.